2011-04-02 @ 20:38:53

Flytten

Flytten idag gick jättebra!
Han gick direkt in i transporten, vilket faktiskt förvånade mig lite. Han har inte åkt transport sedan han var föl utan de få gånger han åkt sedan dess har det varit lastbil men han gick verkligen in superfint! Att lasta ut var desto läskigare tyckte han och var lite tveksam till att backa ut men även det gick bra. Egentligen gick det på under en halv minut, men jag är så van vid att hästarna vill ut fort! ;)
Kolugn landar han på gårdsplanen, ser sig omkring och suger i sig alla dofter för att sedan strosa runder tillsammans med mig. Lika lugn var han när jag släppte honom i en hage som han utforskade i lugn takt medan han hälsade på grannarna.

Dagens problem (om man måste ha ett sånt) var nog transporten som vi hyrde. När vi kom fram till gamla stallet och hade fixat i ordning transporten med hö, grimskaft osv upptäckte vi att bommarna saknades (bak). Pappa fick åka och hämta dem på macken och komma upp med dem så det blev en del dötid, annars har dagen flutit på väldigt bra!

Bjuder på två bilder jag tog innan vi körde, fler kommer senare.
Jag måste beklaga mig lite också! Min kamera har börjat knäppa sig lite och ställer om ISOt fastän jag fotar manuellt och har ställt in ett eget ISO. Mycket irriterande! Det är därför bilderna är så brusiga :/

Nej han åker inte i nylongrimma, jag hade bara inte bytat när jag fotade :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback