2011-04-09 @ 10:11:00

Svar på frågor



Sv: Japp, det har jag :)



Sv: Det beror på vad du menar med stång? Om du menar ett oledat tränsbett så ja, om du menar hävstångsbett (pelham osv) så nej :)
Blezter trivs jättebra på det oledade och det är det han går som allra bäst på! Han vågar möta handen lite bättre, suger verkligen tag i det och han känns otroligt lugn och behaglig i munnen. Känns även väldigt bra för mig att rida honom på det så jag är helnöjd!

Jag har ingen aning om vad du har för häst eller vad du är för ryttare, så ta inte detta alltför personligt då alla hästar är olika men - jag tror att en häst som tidigare är riden på ett skarpare bett ser sin chans att "komma undan" på ett mildare och därför slår/rycker. Om så är fallet har jag ingen aning om, det var mest en tanke :)

Jag har skrivit ett inlägg om bett tidigare, här kan ni läsa det.


Hoppas ni är nöjda med era svar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback