2011-04-16 @ 20:04:48

Unghästskydd

Sedan 2010 är det ändrade regler gällande unghästskydd, något som egentligen inte berört mig förrän nu. Det är ett väldigt begränsat utbud av godkända benskydd, vilket jag tycker är tråkigt. Att reglerna dessutom är helt obefogade gör bara det hela otroligt irriterande.

Jag ska så småningom införskaffa mig ett par godkända skydd, men tills dess;
- Får man tävla med icke godkända skydd under Pay 'n Rides?
Jag skulle verkligen behöva er hjälp med detta så dela gärna med er av eran vetskap eller tankar!

Här är de godkända skydden jag för tillfället känner till.


Kommentarer
Postat av: Monica

Du borde få tävla med det, i och med att det inte är en "riktig" tävling :)

2011-04-16 @ 20:14:49
Postat av: Linnea

Du får tävla med icke-godkända! :D



Superfin blogg!

2011-04-16 @ 20:16:35
URL: http://linnealendstrom.blogg.se/
Postat av: Malou Kastman

sv: då fixar jag det! :d

2011-04-16 @ 20:20:20
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej det får du inte, det räknas som tävling

2011-04-16 @ 20:34:31
Postat av: Anonym

oavsett vad så måste skydden ha dubbla karborr knäppning (som veredus young jump) och får inte lov att ha enkel, som tex eskadrons. Alltså är dom inte godkända längre :p

2011-04-16 @ 20:34:56
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

Svar till anonym nr 2



Hämtat ur TR:

"2. För alla hästar t.o.m. 7 års ålder gäller följande för bakbensskydd;

• Varje skydd få väga max 200 gram

• Den rundade delen av skyddet måste täcka insidan av kotleden

• Högsta höjd på skyddets insida är 16 cm

• Lägsta höjd på skyddets utsida är 5 cm.

• Skyddets insida måste vara helt slätt

Endast oelastisk/oelastiska rem/remmar, dvs. ej töjbar/töjbara, för knäppning är

tillåten och ska knäppas på utsidan. Endast kardborreknäppning är tillåten. Inga andra

skydd/ingen annan utrustning kan användas i samband med ovanstående skydd."



Alltså måste man INTE ha dubbla kardborreknäppningar och Eskadron är godkända :)

2011-04-16 @ 20:44:21
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: Henrietta

sv: tack :D ja hoppas mama filmar bara :D

2011-04-16 @ 22:27:34
URL: http://ridersjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback