2011-08-28 @ 21:07:47

Nära-döden-upplevelse (r)

Idag gav jag och Blezter oss ut i de djupa skogarna och jag fick mig mer än en nära-döden-upplevelse av honom. Den första kom redan när vi travade fram och han fick syn på något jätteläskigt ute i skogen och vände då på en 5-öring, inget konstigheter med det, men sekunden senare fick jag kasta mig bakåt för att undvika att få ett pinne rakt igenom ögat. Grenen, som var vass, hamnade 2 cm från ögat och då hade jag ändå slängt mig bakåt. Usch!

Nästa upplevelse kom när vi skulle hoppa över lite grenar som låg på vägen (60 cm höga, 1 m bred/djup). Han var verkligen glad och bjöd som en galning på dem men kom på precis innan han skulle hoppa av att detta var ju döläskigt och gjorde då väldens språng över, jag har aldrig varit med om dess like! Efteråt bryter han ut i världens vråldamp och bockade som en galning (och jag råkade lägga av världens konstigaste skrik), allt jag såg var en liten del av manen vid manken, resten utav halsen var någonstans mellan frambenen och vi båda befann oss någon meter över marken. Galet! xD Mitt i allt tumult lyckades han även spräcka sin reflexbrösta som hamnade under magen/mellan bakbenen på honom.
Red på hindret igen och då hoppade han supersnällt, och jag skrattade så jag grät idag!

Vi ser till att ha roligt minsann, viktigt det också. Men imorgon tror jag att det kan vara dags för ett pass på banan ;)

Bjuder galet mycket på den här bilden ^^,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback