2011-08-14 @ 13:57:00

Svar på frågestunden del 2

Här kommer andra (och sista) delen av svaren på frågestunden!

Rider du ofta barbacka ?
- Inte på Blezter, det har helt enkelt inte blivit så. Jag ska prova på det snart för att checka balansen, däremot är det bättre med sadel när det gäller välmåendet för hästens rygg.

Vilket är roligast tycker du hoppning/dressyr?
- Oj du, det vet jag inte! Det beror mycket på vilken häst det är, vilken nivå det ligger på och hur dagsformen är. Jag tycker att båda är roligt ^^,

Vilken linje gick du på gymnasiet?
- Jag läser Naturbruk Hästhålling med inriktning på Djursjukvård :)

Hur många läser din blogg per dag?
-  Mellan 100 och 140 ungefär, ibland något fler :)

Har du några syskon?
- Japp, en storebror!

Tävlar du hoppning? vilka klasser? :)
- Just för tillfället tävlar jag inte högre än 90 cm men har tidigare tävlat upp till 1,10 :)

Högsta du hoppat bana? enkelhinder? ^^
- På bana har hinderna nog legat på 1,20 m och enkelhinder på runt 1,30 m kanske, så jag är ingen höjdhoppare än så länge ;)

Vad är det högsta som du har hoppat med Blezter?
- Ungefär 1 m :)

Skulle du tänka dig att jobba med hästar när du blir äldre?
- Det skulle vara jätteroligt! Att åka utomlands i ett år och jobba hade verkligen varit en dröm! Att jobba med unghästar hade inte heller varit helt fel :)


Dressyr eller hoppning?
- Återigen får jag säga båda!

Hur högt har den högst utbildade hästen du ridit gått?
- Det är en och samma häst som gått både S:t George dressyr och svår hoppning (1.50m), ingen dålig häst med andra ord!

Varför flyttade du din häst från det andra stallet som du hade honom i innan? Var det bara för att du har närmare till det nya? :)
- Ett supertrevligt ställe som ligger drygt 5 min med cykel hemifrån mig väger lite tyngre än ett ställe som ligger 30 min bort med bil ;)

Vet du om nån ställen der man kan kjöpa ridsaker, på nett? Typ huvor, schabrak etc. Gjärna nån der dom har lita fräkka färger, inte bare typ brun och hvit :)
- Det finns massvis med webshopar! Cheval, TopHorse, Charlies, HEPnet och Schockemöhle är alla ganska populära! Innrider har också en massa snygga saker, vill du designa själv och ha lite mer "galna" färger är Exklusiv Horse Wear perfekt och PonnyPrakt har en del de med!

Vilket e ditt favorit märke på häst saker, och ryttar saker?
- Bland hästsaker är det JW, Anna Scarpati och Dyon som jag tycker kan få fram riktigt snygga saker och till ryttaren är Spooks, JW (igen) och Pikeur i topp!

Har stallet där du står några typ av pay and rider, eftersom dom har tränare å sånt där?
- Japp, under sommaren (lite på höst och vår också tror jag) hålls det en del P&R's där :)

Kan du inte lägga upp ett schema på hur du planerar en veckas ridning?
- Absolut! Får göra det i ett senare inlägg :D

Kan du inte visa hur du gör när du lindar? Och hur du tycker lindor ska användas :)
- Jodå, jag ska försöka fixa det! Jag har skrivit ett inlägg om lindor här :)



Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

sv: Ja dom är ju så fina ponnyerna nu för tiden :P Det är så kul att se dom, de ser verkligen ut som miniatyr-storhästar, så var det inte förr på samma vis, då ponnyerna verkligen såg ut som små knubbiga ponnyer, om du förstår hur jag menar! /Maria

2011-08-14 @ 14:26:46
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback