2011-12-31 @ 07:43:00

Den sista lösningen..?

Som ni vet upptäckte vi spänningar i nacken på Blezter i oktober efter att jag under en tid känt att något inte stod rätt till. Tanken var att vi skulle kolla upp honom tidigare men då han blev skadad avrådde veterinären oss från det och bad oss istället att vänta tills det lugnat ner sig lite med benet, vilket vi självfallet gjorde.

Ända sedan dess har jag försökt bli kvitt dessa spänningarna men utan något vidare resultat. Visst har det gått framåt, men vi är långt ifrån av med dem. Jag har provat på både massage med arnika kombinerat med stretchning (allt efter inrådan) och därefter spikmatta - allt utan större framsteg. Vad gäller spikmattan så var den en riktigt stor besvikelse och jag kände att vi bara stod och trampade på samma ställe...

Nu provar jag något nytt, nämligen ett nackskydd från Back on Track! BoT har hjälpt mig otroligt mycket och jag hoppas verkligen att det ska fungera lika bra på Blezter. Därefter har jag inte så många fler alternativ är jag rädd, så jag hoppas för allt i världen att detta ska fungera.


Mindre bra bilder på en söt häst i sin nya mössa. Det såg verkligen ut som en sån där gammeldags badmössa, med snöre under hakan ni vet? Haha!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Va tråkigt läste det du hade skrivit men hur funkar det nu?

KAn du ha vanliga träns endå?

2012-01-05 @ 23:21:26
URL: http://amandalodesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback