2011-12-20 @ 08:41:00

Mål 2012

Som jag nämnt tidigare försöker jag planera in min och Blezters tävlingssäsong 2012, men för att göra det krävs det såklart att jag har några mål och milstolpar utstakade!

Allmänna
- Stärka galoppen! En bra galopp är A och O i både dressyr och hoppning, och jag tror att det kommer behövas mycket galopparbete för att få honom i form igen efter höstens händelser.
- Jobba vidare på lösgjordheten.
- Mer reglerbar form, något jag jobbar med redan nu.
- Kontroll och samling! Detta hör på sätt och vis ihop med punkt nummer ett som måste uppfyllas för att denna ska kunna vara möjlig att uppnå, nämligen att jag måste kunna kontrollera galoppen bättre. Det vill säga: länga och korta. Mycket viktigt om vi ska ha någonting att säga till om på hoppbanorna så småningom!

Dressyr
I dressyren har jag som mål att sätta stadiga resultat i LB för att sedan gå vidare till LA och även där göra bra ifrån oss, något som jag vet är ett mycket rimligt mål. För att komma dit krävs det mycket träning, och jag behöver därför hitta en tränare som jag trivs med.
Allt ska finslipas och gångarterna ska utvecklas mer, något som kommer tillsammans med styrka och lösgjordhet.



Hoppning
Hoppningen kommer att ligga lite på hyllan under åtminstone de första månaderna på året, dels för att jag inte vet när vi är igång men även av den anledningen att han har ändrat sig så mycket i ryggen att hans sadel inte längre passar. Det ska provas ut en ny så småningom, men tills dess tar vi det lugnt med hoppningen.
När vi är igång igen vill jag sätta nollor i 90 cm och 1 m för att sedan (om vi hinner) gå vidare till 1,10 m. Mål som jag vet att vi med lite träning kan uppnå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback