2011-02-27 @ 19:23:55

Årets första ridpass!

Som rubriken lyder, så är årets första ridpass äntligen avklarat! Eller ja, jag skrittade bara men ändå!

Paddocken är fortfarande stenhård men nere på fältet har det äntligen mjuknat lite så dit begav vi oss. Att rida en 4-åring som vilat i runt tre månader på ett fält i mycket kraftig vind är kanske inte det bästa, men som sagt var där inte så stor valmöjlighet.
Han var väldigt pigg och spänd, taktade runder hela tiden och slog med huvudet, blev rädd för lite allt möjligt. Det jag försökte göra idag var att få honom lite mer avslappnad, vila lite på steget och helt enkelt få honom lugn. Lättare sagt än gjort och även om det inte var vårt bästa ridpass så gick det ganska bra med just det avslappnade framåt slutet.
Somsagt har han vilat länge, och jag förväntade mig inte mycket mer.

Jag ska försöka skritta honom varannan dag nu i veckan, travar gör jag senare när det känns bra :)


Bjuder på en oredntligt gammal bild! Blezter innan fölvisningen - 07 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback