2011-07-29 @ 17:00:08

Byta riktning?

Under sista APU-perioden (som jag gjorde även den i ett dressyrstall) i april började jag fundera på att det kanske var dressyr, och inte hoppning, som var min grej och att det var det jag skulle satsa på? Jag puttade undan tankarna och tänkte att det bara var för att jag inte gjort annat än ridit dressyr i 4 veckor, hade jag hoppat så hade jag nog känt samma inspiration där, men när jag kom på mig själv med att hellre springa bort till dressyrbanan i Falsterbo för att titta började jag förstå att det kanske var så jag ville ha det ändå?
Jag har inte ambitioner att nå världseliten i någon av grenarna, men jag tror ändå att jag har en större fallenhet och "talang" (misstolka det inte) för dressyr än hoppning.

Jag får helt enkelt se hur jag känner längre fram men just nu är jag mer sugen på dressyren. Självklart kommer jag inte ge upp hoppningen för både jag och Blezter tycker att det är jätteroligt, men även för att jag tror det beövs mycket variation i träningen för att behålla motivationen och undvika skador/förslitningar.

Just nu är jag extremt ivrig att få hem en dressyrsadel så att jag kan komma igång på riktigt! Sadeln jag spanat in är både snygg och sägs vara skön, och jag tror ganska starkt på att den kan komma att passa Blezter. Jag ska inte själv prova ut den utan vi ska åka iväg med honom för att försäkra oss om att den verkligen ligger bra :)



Första dressyrtävlingen går förhoppningsvis av stapeln i september, sen får jag se hur vi gör :)

Kommentarer
Postat av: anna

men gud vad kul ändå att prova på nåt nytt sådär! :) även om dressyren i sig inte är nåt nytt för dig så är det ju helt annorlunda att tävla i! :)

2011-07-29 @ 18:09:15
URL: http://tjurigt.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Vrf kan du inte utöva och tävla i båda? =)

2011-07-29 @ 18:48:23
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback