2011-07-29 @ 14:52:01

Fredagens flitiga Frida

Idag har jag minsann varit odentligt flitig!

Varje år ska man i stallet (eller som medlem i klubben egentligen) utföra 3 timmars anläggningsarbete för att hålla den i skick, vilket är så gott som ingenting. Hur som helst hade vi en sån "fixar-dag" idag och det var mer underlag som skulle spridas ut i ridhuset och sen rensa ogräs runt banan/ridhuset. Jobbigt värre måste jag säga, men tjusigt blev det!
Underlaget ligger packat i balar så det var en del jobb med att sprida ut det ordentligt i ridhuset och när vi var klara såg det ut som vi hade utfört något massmord på duvor haha ;)

Jag tog en bild med mobilen för att visa er hur det såg ut men den verkar ha försvunnit på något sätt, så ni får en på hur balarna såg ut istället. Allt detta (och lika mycket till) skulle delas och spridas ut i hela ridhuset.


När jag var klar med allt gick jag ner med Blezter på gräsbanan där han fick beta i drygt en halvtimme, och han trivdes kanonbra med det ;) Ena stunden skulle han gå och äta precis intill mig och i nästa knorrade han som en gris och gick runder som en spårhund. Haha han är så härlig :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback