2011-07-21 @ 15:10:25

Lokala debuten avklarad!

Idag debuterade jag och Blezter lokalt i Munka-Ljungby, och det gick minsann bra! :D

Han var lite trött eller off redan på framridningen men lyssnade fint ändå. Jag tror broddarna har en del i det då han inte är van vid att "sätta sig" i underlaget på det sättet men jag tycker inte det var någon konstig reaktion alls.

Han backade av lite mer än vanligt på hinderna, men lyssnade ändå bättre fram när vi väl skulle hoppa än han brukar men som sagt tror jag att hans ovana med broddarna gjorde sitt där. Det gick ganska vingligt till mellan hinderna, men han är bara barnet än haha!
En bom föll idag och det var helt och hållet mitt fel, jag lät honom flyta ut lite till höger och gjorde mitt egna klassiska misstag - att ta tillbaka honom. Han fick inte upp benen tillräckligt snabbt och det var ingen grov rivning så den var lite irriterande faktiskt, men jag får skylla mig själv när jag inte tänker.

Jag är absolut nöjd med honom, han skötte sig exemplariskt hela dagen :D


Kommentarer
Postat av: Elin

Ser fint ut :)

2011-07-21 @ 17:30:32
URL: http://prekness.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Störande röster i bakgrunden.. ;) Men det såg superfint ut! Trevligt. :) Grattis till debuten och att det gick så bra! :D:D

2011-07-22 @ 08:50:30
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Danielle

Hahaha våra kunder från Mexiko som sitter och pratar i hela filmen xD

2011-07-22 @ 20:32:51
URL: http://daniellenarberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback