2011-07-11 @ 05:52:00

Min utrustning - träns

- Först ut är ett vardagsträns från Totti som jag köpte under GHS 2009.
Det är väldigt mjukt och fint i framförallt nacken där det också är vadderat och nosgrimman är bred med en dressyrknäppning. Nu för tiden gillar jag inte mässingsspännen så mycket, framförallt inte "runda" så det är därför det bara används hemma. Kostar runt 400:-
Pannbandet är också från Totti men hör inte till tränset.



- Nästa träns är det jag använder allra mest, nämligen ett brunt CH Galway som jag köpte för snart 2 år sedan. Det är väldigt mjukt och medgörligt, även detta vadderat i nacken. Det är också det enda tränset jag kan använda hacket på för att det inte ska hamna för långt ner. Snyggt dessutom! Kanonbra träns som tyvärr inte säljs längre. Kostade drygt 400 :- om jag inte minns helt fel.
Pannbandet köpte jag på FHS 2009


- Sist ut är mitt nuvarande tävlingsträns! Faktiskt ett märkeslöst från Hööks som jag köpte för någon månad sedan, tanken var att nosgrimman skulle bytas ut men jag ska bara se till att hitta en snygg nosgrimma först. Mjukt och fint, dock är det ett helsike att få "stropparna" igenom öglorna när man bytar bett osv, så det är jag inte helt glad över. Kostar strax under 200:-
Pannbandet köptes på GHS för 200 (?) :-



Detta är de tränsen jag har för tillfället, jag har haft betydligt fler tidigare men gjort mig av med dem med åren. Daffans träns ligger visserligen här hemma men det används såklart ingenting, det är hennes och ingen annans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback