2011-07-04 @ 19:42:00

Tankar om matchning

Det är fortfarande väldigt modernt att matcha och "dagens outfit" är världens grej just nu!

Jag tycker det är galet snyggt på de allra flesta ponnyer när de är helmatchade med boots/schabrak/luvor osv, däremot är det få storhästar som verkligen kan bära upp det och det går då från snyggt till... löjligt? Självklart finns det hästar som verkligen bär upp det, men jag är ganska säker på att Blezter inte är en av dem. Att matcha ett schabrak med pannband och lindor eller liknande går absolut för honom, men där går nog gränsen :)

Johanna Grant's Chaboukie var alltid supersnyggt matchad och klädde så jäkla bra i det! Däremot skulle jag aldrig kunna tänka mig Kristina Warg's häst Quidam i något likande. Han, precis som Blezter, passar bättre i det lite mer diskreta och stilrena sakerna. Visst, schabrak och luva är matchat - men inte mer :)


Bild 1: Johannagrant.se
Bild 2: Kristinawarg.se

Har ni några synpunkter? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback