2011-06-05 @ 22:42:04

Akademisk dressyr

I eftermiddags kom jag på att det hölls en clinic/träning i akademisk dressyr i stallet som jag egentligen hade planerat att kolla lite på. Tänkte att den nog redan var slut och tänkte inte mer på det. När jag kommer upp till stallet ett par timmar senare är de fortfarande igång så jag smet in i ridhuset och tittade en stund.

Tanken var att jag skulle bli lite klokare på vad detta med akademisk dressyr egentligen är, och kanske snappa upp något som jag själv kunde använda mig av. Jag satt där en dryg halvtimme och bara gapad - jag fattade verkligen ingenting! Jag såg inte logiken i det hela eller vad de var ute efter, inte över huvud taget. Jag har suttit och läst lite på akademiskridkonst.se i hopp om att det kanske skulle gå upp ett ljus för mig, men icke. Deras "filosofi" är fortfarande ett mysterium för mig
Det är nog ingenting för mig helt enkelt utan jag tror jag fortsätter på min egen stil :)


Bildkälla

Tur att de finns så många olika inriktningar att välja på inom hästvärlden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback