2011-06-09 @ 14:31:43

Ölandshoppet 2012

Jag skrev igår ett inlägg om mina målsättningar och planer för Blezter och mig och nämnde då ett långsiktigt mål också som jag lovade att berätta om i ett senare inlägg. Nu tänkte jag dela med mig av de lite mer detaljerat!

Det är Ölandshoppet jag planerar att åka till nästa år, antar att det blir i början utav juni även 2012. Det är ett meeting över två dagar som går från 1m-1.30m, alltså har vi full valfrihet. Enligt reglerna får Blezter starta 1.30 som 5-åring, dock är det inte något jag satsar på. Jag planerar att vi ska vara redo för 1m och 1.10m då, och om den fungerar med 1.20 är det bara en bonus!
Jag har hört mig för och tävlingarna ska tydligen vara väldigt trevliga och bra, och då de hålls i samarbete med Lundegårds camping (som ligger precis vid havet dessutom!) är det väldigt lätt att fixa boende också.

Jag ska räkna på ett ungefär vad detta skulle kunna komma att kosta, och planerar att sprara lite pengar under året - sen hoppas jag på en liten sponsring från mamma och pappa också! ;)

Alla bilder är lånade från Lundegård

 

Jag längtar verkligen efter att åka iväg på mitt allra första meeting och jag är så otroligt motiverad nu så ni anar inte! Att det är på underbara Öland gör det inte sämre! Detta ska bli så roligt! :D


Kommentarer
Postat av: caroline

oj vilka planer men man ska ju ha mål i livet. jag anser nog att jag tar det lugnt för normalt brukar man se 6 åringar hoppa så högt som 1 30 cm.

2011-06-09 @ 14:59:20
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

SVAR TILL CAROLINE

Jag skrev att jag skulle satsa på att han skulle gå 1m-1.10 som 5-åring och att jag INTE skulle rida 1.30 fastän jag får .

2011-06-09 @ 15:15:24
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: caroline

sunt tänkande tycker jag.

2011-06-09 @ 18:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback