2011-03-25 @ 22:08:14

A day @ Hadlow College

Måndagen spenderade vi tillsammans med en massa trevligt engelskt folk från Hadlow College. Vi besökte först och främst en liten söt klinik (Bell Equine), låg vackert på den engelska landsbyggden och var gjor av trä - så sött det kan bli med andra ord!
Vid första anblick såg skolan ut som vilken som helst; en tvåvåningsbyggnad i tegel med lite buskar och annat fint runt om. Vi passerade byggnad efter byggnad och jag började misstänka att Hadlow College faktiskt hade ett eget postnummer, så stor som det var!

Därefter var det dags för ridning! Vi fick rida tillsammans med andra elever, och det var dessutom hoppning som stod på schemat! Hästen jag fick rida hette Ben, var runt 1.55 (?) och byggd som en cob ungefär, alltså en ganska grov häst. Det var absolut en intressant ridlektion och ridläraren var jätterolig men framförallt väldigt engagerad i vår ridning, roligt!
Jag ska försöka tigga till mig lite bilder från en av lärarna och så fort jag fått dem lovar jag att visa er :)

Vi fick även sitta med på en lektion och på kvällen var det en clinic för Andrew Gould som var väldigt intressant (men kall!) att följa.

Jag kan avsluta inlägget med att berätta att vädret var helt underbart under hela dagen och jag kunde utan problem rida och gå runder i T-shirt - underbart!

Såhär såg det ut under clinicen:


Kommentarer
Postat av: MALOU KASTMAN

sv: okej! :D

2011-03-26 @ 14:12:52
URL: http://maloukastman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback