2011-03-16 @ 20:32:40

Lyser med min frånvaro

Som ni säkerligen märkte var jag helt frånvarande här igår då jag helt enkelt inte orkade blogga, jag var så jäkla trött när jag kom hem!
Igår var det ingen vidare jobbig dag egentligen, jag och Phlippa (praktikant från Plönninge) jobbade inte överdrivet snabbt men hann ändå klart med allt stallarbete + ridning ett bra tag innan klockan slog tre. Jag fick äran (?) att rida L, en häst som gått både 1.50 m hoppning och S:t George dressyr. Med andra ord kan han sina grejer, däremot har han en vilja av stål och ger sig inte i första taget. Gick inget vidare i början men fungerade desto bättre i slutet då han blev riktigt härlig att rida!

Blezter red jag en liten runda när jag kom hem och han var duktig. Väldigt framåt och positiv som vanligt och mjuk och fin i munnen, red återigen på det raka som han dessutom verkar trivas super på! Inte vårt bästa ridpass, men långt ifrån dåligt.

Idag mockade vi delvis ut bädden i hingststallet, ganska krävande om man säger då. Jag och Philippa sprang som galningar med spån, kärror, hö och hästar åt alla håll för att hinna med när Putte mockade. Svettigt var det, men fint blev det!
Jag red det gråa stoet ("D" samma som i måndags) och det gick väldigt bra. Jag fick på mig ett par sporrar idag och det gjorde verkligen skillnad, hon blev mycket mer lyhörd och framme samtidigt som det blev mer kraft i gångarterna - stor skillnad helt enkelt. Hon slappnade av finfint i slutet och kändes väldigt belåten. Med andra ord är jag nöjd med henne, speciellt med tanke på att det bara var andra passet!

Ganska ointressant inlägg, men det var åtminstone en liten uppdatering om hur det ser ut just nu.

Lånar två bilder från Phlippas blogg

Underbar bild...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback