2011-05-26 @ 19:51:48

Buköppning

Idag var jag inne på OP (operation) och bevittnade en buköppning på en häst med gaskolik. Faktiskt jätteintressant att titta på! Extra roligt att jag till och med fick hjälpa till lite i förberedelserna, bla fick jag dammsuga hästen medan de rakade den, även om det är en liten sak är det alltid roligt!
Någonstans i början av operationen kände jag att jag blev alldeles varm, får svårt att andas och i nästa sekund är allt svart och jag får konstiga drömmar. Vaknar upp i en vattenpöl på golvet, genomblöt. Tydligen hade ögonen rullat bak i huvudet på mig och i nästa sekund hade jag bara trillat. Precis innan jag kom tillbaka hade jag också fått ett "ryck" genom hela kroppen. Läskigt. När jag fått på mig nya kläder gav jag mig in i operationssalen igen och tittade :)

Jag blev minst sagt förvånad när jag vaknade upp på golvet då jag varken är det minsta rädd för blod eller har svimmat tidigare, men troligtvis är det värmen som gjorde det. Det var inte svalt där inne om man säger så, och jag stod längst in i rummet. Jag hade dessutom tur som trillade till vänster där Gabbi stod, och inte åt andra håller med huvudet rakt in i väggen. Å andra sidan slog nog mitt huvud i golvet ändå, men jag mår finemang. :D

Bild från google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback