2011-05-06 @ 21:33:06

Det är mig det hänger på

Jag fick rida Blezter på gräsplätten idag då ridhus/ridbana var bokat för träningar, och eftersom den ligger precis vid vägen får han lite trafikträning på samma gång så det är bara bra. I början gick det helt okej (ganska bra faktiskt) men det blev sämre allt eftersom jag tappade fokus på vad vi gjorde. När jag tappar fokus på det sättet brukar jag stanna hästen, klappa lite och fundera igenom vad problemet är - och hur jag ska lösa det. När jag kommit underfund med det tänker jag in känslan jag borde ha och jobbar mot den.
När jag kommit på rätt spår igen gick han mycket bättre, och vi gjorde ett par ganska bra övergångar. Jag har annars lätt för att glömma bort övergångarna och tempoväxlingarna och rida på i samma tempo, men det är något jag jobbar på :)
Till summan av kardemumman sett så är det mig det hänger på.


Kommentarer
Postat av: Malou Kastman

sv: det är en grön piké jag har under tävlingströjan! :) hehe tack :D

2011-05-06 @ 21:40:50
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv; Hon är vaccinerad :) Så fick inte rida vanligt på 3 dagar, vilket blev dessa dagar :)

2011-05-07 @ 01:05:26
URL: http://ridersjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback