2011-05-20 @ 20:02:20

L Canelly ♥

Idag red jag i skolan för första gången på väldigt länge. Anledningen till att jag inte ridit är den att jag haft mycket annat att göra och det har hänt ganska mycket detta året.
Han går inte mycket nu och var stel och ovillig i början. Jag jobbade på volter, med ställning, rakriktning och tempoväxlingar för att få honom att lossna, och när han väl gjorde det gick han underbart fint, vilken känsla jag fick! I slutet jobbade jag på galoppombyte och enkla byten, vilket verkligen gav resultat med både lösgjordheten och formens läge. Jag är så himla nöjd med honom, och för en gångs skull känner jag mig till freds med min egen prestation.

Canelly är en vallack på 7 år efter Lancado - Lord Incipit och är en tysk import. Den absolut finaste hästen i skolstallet enligt mig och jag har varit såld på honom sedan första dagen i ettan. Min typ av häst på alla vis, helt underbart fin häst med andra ord.


En mycket dålig bild på honom efter ridpasset som inte alls gör honom rättvisa. Han har ett väldigt uttrycksfullt ansikte med en bred och snygg panna - åh! Jag ska ta med kameran till skolan en dag och se om jag kan klicka några bättre bilder på honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback