2011-05-14 @ 21:30:34

Lugnt bus i ridhuset

Eftersom regnet inte gav med sig fick vi helt enkelt promenera i ridhuset och jag passade på att släppa honom lite, inte för att han skulle busa och springa utan för att jag tyckte vi kunde träna lite "ledarskap".

Det fungerade bra när jag körde mitt race som jag alltid gjort men jag tänkte att jag skulle prova lite Tobbe Larsson-style för att se hur han reagerade och han fattade verkligen inte vad jag höll på med. Visserligen tycker jag att Tobbe Larssons sätt är ganska konstigt och nästan lite dumt, men jag försökte verkligen göra precis som han gör men som sagt - Blezter såg mest förskräckt ut xD Haha!
Han busade något litet också men det var inte mycket, och jag sprang lite med honom lös vilket han verkade tycka var konsigt men ganska roligt ändå ;)
Förresten var han ren när han sprang runder i ridhuset, vilket känns kanon! Han är inte heller svullen, men jag kylde såklart ändå :D


Kommentarer
Postat av: FRIDA VIKTORSSON - Reining Ryttare

Sv: Det är skor som är helt släta på undersidan och används i reining för att hästen ska kunna stoppa :)



http://www.farrierproducts.com/productguide/product_images/PRIDE%20SLIDING%20PLATE%201-4%20IN%20X%201%20IN.jpg

2011-05-15 @ 13:48:36
URL: http://fridaviktorssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback