2011-11-08 @ 12:17:00

Beräkna foderstat

För ett par dagar sedan kom analysen på vårt hösilage tillbaka, och det innehöll så bra värden att det skulle vara nästintill idealiskt för tävlingshästar, med andra ord behövs det inte så mycket tillskott. Några exakta siffror har jag tyvärr inte i huvudet.

Nu till frågan!
Skickar ni in ert hö för analys, och beräknar ni hästens foderstat?

Jag brukar inte beräkna foderstaten utan följer mitt eget huvud, vilket alltid har fungerat väldigt bra på Blezter. Jag vet att vissa är fullkomligt galna med alla dessa beräkningar och tillskott hit och dit, men jag undviker gärna det. Hästen får alltid vad den behöver, men jag håller mig gärna ifrån det onödiga.


Som sagt, där går ingen nöd på honom! Dock funderar jag på att göra en snabb beräkning och se om jag ligger ungefär där jag borde ^^,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi varken analyserar eller beräknar :P

2011-11-08 @ 15:00:48
Postat av: josefine

Japp jag har börjat analysera nu vilket är de bästa jag gjort! Nu vet jag att min häst får ALLA sina behov täckta, inkl. alla mineraler.

2011-11-08 @ 19:38:49
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback