2011-10-08 @ 17:04:06

Bakslag

När vi var påväg hem från Flyinge igår ringde en från stallet och berättade att Blezters ben svullnat upp mycket och att han var halt redan i skritt.

Mycket riktigt så var han svullen, nästan mer än när vi åkte in första gången, och stapplade fram. Jag ringde djursjukhuset och provade (efter deras inrådan) att promenera en liten runda med honom för att se om det hjälpte. Hältan blev mycket bättre men svullnaden förblev oförändrad och det hela slutade med en akuttid på djursjukhuset.
Han blev inskriven och får nu antibiotika intravenöst, lite tråkigt att ha honom stående där men eftersom den andra behandligen inte fungerade var det inte mycket att välja på.

Jag var och hälsade på honom idag och han verkade ha världens hemlängtan redan, så fort han fick syn på mig började han gnägga. Världens keligaste som vanligt var han också!


Vädlgit rastlös häst som slänger med huvudet och har sig (tagen idag). Kolla hans hals, den ser galet missbildad ut i den här vinkeln haha!


Det blev lite självbetjäning idag också, men eftersom jag helst tar hand om min häst själv gör det inte så mycket direkt!



Jag hoppas på att detta snart ska vara över, för bådas skull.
Vi fick höra fina ord igår om både honom, hans uppfostran och den tillit han har till mig och det är sånt som verkligen värmer. Jag tror dessutom att Blezter är ganska poppis där för de morötterna vi lämnade där sent igår kväll var nästan slut idag haha! Han fick nya, vi får se hur många som är kvar imorgon ;)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Usch vad tråkigt, jag vet hur det känns att ha häst ståendes där!

2011-10-08 @ 17:18:25
URL: http://ryttarinnanmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback