2011-10-06 @ 14:09:00

Namninsamling!

Jag tror inte någon missat de nya (och mindre bra) licens-reglerna som gäller from 2012? Det har kommit en namninsamling mot detta som jag skrivit på och jag hoppas att ni gör det samma - förutsatt att ni håller med såklart ^^.

"Nu tycker iallafall jag att förbundet har gått förlångt. De chockhöjer priserna på licenserna på grunder som jag inte kan förstå.

"Med en årlig, regelbunden uppdatering av häst- och ponnyregistret får Svenska Ridsportförbundet en överblick hur många hästar och ponnyer som faktiskt tävlar, på vilka nivåer och med vilka resultat".
Det kan dom se i tdb, och för det betalar vi redan 10 kr per start och häst.

För att få en bred idrott är det viktigt att man gör det enkelt för dom att börja tävla och det ska inte behöva kosta en förmögenhet för att starta dessa lokala tävlingar. Hur ska vi kunna bygga upp en bra grund för våran sport om ryttarna inte har råd att böja tävla. Man kan inte börja bygga från toppen, man måste börja från grunden och med dessa priser är jag säker på att andel som tävlat lokalt kommer att minska och med det fler inställda lokala tävlingar som drabbar både klubbar o de ryttare som ändå valt att tävla.

Den internationella licensen höjs med 100% från 2000kr till 4000kr. ( för 3 år sedan var priset på denna licens 1000kr). Detta försvaras med att eftersom antalet tyttare har blivit så många fler tar arbetet mycket tid för personalen på sportavdelningen. Ska personerna som sitter på dessa platser få en rejäl löneförhöjning eller vad? Det kan inte vara så svårt att anmäla flera ryttare än om man skulle anmäla en. En höjning med 2000 kr kan betyda att man måste välja bort tävlingar bara för att ha råd att betala licensen, hur ska vi kunna få ett bättre toppskikt om ryttarna inte har råd att åka på dessa tävlingar, man vinner inga internationella mästerskap genom att bara tävla i Sverige."

Texten är lånad från namninsamlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback