2011-10-24 @ 11:09:00

Rida ut - själv eller i grupp?

Att rida ut är bland det bästa som finns! Att ta en lugn skrittur i det varma sommarregnet eller varför inte pulsa genom den djupa och gnistrande snön på julafton?

Att det ger en bra variation i träningen för både häst och ryttare tror jag inte att någon kan säga emot, däremot går åsikterna isär när det kommer till att om man ska rida ut själv eller i grupp.
Jag rider ut ganska mycket och det blir då oftast så att jag gör det själv av den anledningen att trivs bäst med det. Att ha sällskap då och då är jätteroligt, men att alltid ha det är ingenting för mig.

Ett argument som hörs ganska ofta är "men det kan hända så mycket!" vilket naturligtvis är sant, men med tanke på att det statistiskt sett sker fler olyckor i ridhus än vid uteritter tycker jag inte att det är ett hållbart argument.
Att rida över huvudtaget medför stora risker och även om de kan minimeras kan de aldrig tas bort. Är det riskerna ni är rädda för rekomenderar jag en sånhär.

Jag säger inte att ni ska rida ut själva, däremot tycker jag inte att er rädlsa för olyckor ska hålla er borta från skog och mark. Det är en övervägningssak!

Har ni något att säga om detta?



Kommentarer
Postat av: Malou Kastman

Jag brukar också mest rida ut själv, tycker nästan att det är skönast då man kan sitta och tänka på sitt eget utan att behöva känna att man måste prata med någon hela tiden, vilket man gör typ resten av dagen.. Tycker det är lite av en avslappning om man säger så. ;p sen fungerar Spirit bättre själv än med andra, hon blir bara så upptaggad då!

2011-10-24 @ 15:47:24
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: jossan

Rider i princip alltid ut själv =) Gillar det bäst.

2011-10-25 @ 06:10:05
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Sofia Hedman

Jag tycker väll att vågar man inte rida ut så bör man inte ha häst. För hästen förtjänar att få komma ut från ridbanan lite titt som tätt,inte bara för motivationen och psyket utan även för att det med rätt träning ger en fysisk bättre hållbarhet.

2011-10-25 @ 08:35:38
URL: http://heediis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback