2011-09-12 @ 17:07:00

Bortskämda skåningar

Jag läste nyss ett inlägg som Emma från dresyrsnack skrivit där hon funderade på att åka iväg på en tävling - som låg 16 mil bort. Helt galet, men vad jag förstått är det ganska glest med tävlingar uppåt landet..?

Vi skåningar är egentligen rejält bortskämda med både tränare och tävlingar, om det ligger mer än 45 min brukar åtminstone jag fundera över om jag vekligen ska iväg dit, är tävlingen så pass bra att det är värt det? Vi pratade om detta när jag gjorde min APU för ett år sedan då där var en tjej från Dalarna som sa att det inte var det minsta konstigt att köra i ett par timmar för att komma iväg till en lokal eller regional tävling. För en tävling (lokal hoppning) har jag, vad jag kan minnas, som längst åkt runt 8 mil och det var till Kristianstad.
Tydligen ska nivån på tävlingarna och banorna (hoppning) vara högre här nere i Skåne och det är egentligen inte så konstigt då vi har bra mycket större möjligheter till både träning och tävling. Å andra sidan kan det vara en fördel att bo där det är lite sämre med tävlingar då ekipage som inte är riktigt startklara håller sig hemma och tränar lite extra.

Det är väl så att man inte tänker på hur bra man har det när man är mitt uppe i det, för detta är trots allt vardag för oss. Jag har aldrig bott någon annanstans än Skåne och har därför inte upplevt någon annans "verklighet". Vi har det minsann bra här nere! :D


Från vår första lokala tävling i Munka-Ljungby (juli) som ligger 3,4 mil bort ^^,

Kommentarer
Postat av: Emelie Nordström-

fin bild!

2011-09-14 @ 17:51:24
URL: http://emeelien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback