2011-09-03 @ 20:28:26

Ett samtal till Ridsportsförbundet

Som ni säkert minns köpte mamma med ett bett hem till mig förra veckan, eller ja, hon hittade ett och jag bad henne ta med det hem. Efter en snabb titt i TR var jag inte så säker på att jag fick tävla med det, därför fick jag vänta med att prova det tills jag fått tag i Svenska Ridsportsförbundet vilket inte var det lättaste som vanligt. I torsdags fick jag äntligen tag i dem och jag får som tur är använda det på tävling, därför blev det invigning av det på träningen! Jag tycker han gick bra på det, alldeles lagom :D

Problemet låg i att diametern var 12 mm (på mitt bett) när det krävdes att det är 14 mm på unghästbedömningar - men vad räknas som unghästbedömning och hur länge räknas de som unghästar? Hatar att de ska vara så luddiga ibland... Hur som helst var unghästbedömning särskilda unghästklasser och championat, precis som jag trodde, men jag ville vara på den säkra sidan :)

Så nu har jag äntligen mitt tävlingsbett! En fördel (mot det jag lånade av Matilda) är att bettringarna är mindre och ger en lite mildare effekt, super eftersom han är mjuk och känslig i munnen och det vill jag gärna behålla ^^,


Kommentarer
Postat av: warnmark -foto & hälsa

Sv; Planerar att göra en liten roadtrip till våren och då kommer jag lätt förbi och fotar er :D

2011-09-04 @ 10:06:42
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback