2011-09-10 @ 15:19:00

Förbättrat

Jag har framförallt två brister som jag jobbat mycket med och så gott som blivit av med under det senaste året. Den första bristen är mitt skänkelläge och hälens vinkel:

Bildern är inte tagna i exakt samma ögonblick tyvärr, men ni ser på den vänstra bilden hur illa det kunde vara ibland.

Mitt andra problem har varit min vänsterhand. När jag ridit hästar som varit väldigt starka eller stumma har jag omedvetet böjt handleden, vilket bara gör det hela värre. Jag får då ingen direktkontakt med hästens mun och kan inte ge efter som jag borde, det ställer till problem helt enkelt! (har tyvärr ingen bild på detta) Min hand har inte gjort så på flera månader nu, å andra sidan har jag inte ridit någon stum häst. Någon som har en att låna ut? ;)

Skämt å sido känns det skönt att ha jobbat bort dessa, nu har vi väl fler att ta hand om ^^,

Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

Härligt när man lyckas förbättra sig :)

2011-09-10 @ 15:54:01
URL: http://dressyrsnack.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback