2012-08-30 @ 16:00:00

Hoppträning 29/8

Igår hade vi vår första hoppträning på ungefär två månader, vilket gick både bra och dåligt. Träningen hölls i stora A-hallen (där vi numera kommer få vara varannan vecka!) och hade sitt främsta fokus på banhoppning.
 
I början kändes det väldigt bra, det mesta stämde bra och Johan tycker där hänt mycket med oss under sommaren. Det kändes väldigt enkelt att styra runt honom då, även om jag måste aktivera och fylla på galoppen med väldigt jämna mellanrum. Just takten/rytmen har vi haft lite svårt att hålla men det känns som om det har bättrat sig en hel del nu, kul!
 
De mindre bra bitarna kom efter att ett missförstånd uppstått mellan mig och Blezter. När vi skulle hoppa ett räcke på diagonalen stämde inte distansen helt och jag försökte därför korta lite och spänna "fjädern" i honom, dock tyckte han det var en bättre idé att krypa nära inpå. Lät honom göra det med tanken att han skulle få reda ut det, vilket inte fungerade vidare bra. Efter det backade han av lite väl mycket och vi drog på oss mer än ett stopp (vilket aldrig brukar hända), fram tills att jag verkligen försökte sätta kraft i kroppen på oss båda.
 
Måste erkänna att det kändes för jävligt att han backade av så mycket efter missförståndet, att han blev så pass osäker. Även om det löste sig allt eftersom känns det så himla onödigt på något sätt. Som Johan sa så måste han tåla att det blir fel ibland och fortsätta tänka framåt, för oftast sätter man inte helt perfekta rundor.
 
Ja, ni kommer se allting på filmen.
Avslutningsvis måste jag bara påpeka att han tog kombinationen väldigt fint!
 

Kommentarer
Postat av: Cornelia Weber

Nej vad liten han är :D Hur hög är han?

Svar: Vet inte exakt, men runt 166 kanske, så så liten är han inte :)
fridaelmlund.blogg.se

2012-08-30 @ 17:07:22
Postat av: Alexandra Jeppsson

För att vara första gången jag såg honom live så blev jag väldigt överraskad! Han var väldigt lyhörd och reagerade snabbt framåt och tillbaka. & tyckte jag han var mycket sötare i verkligheten :D

Svar: Haha, tack så mycket! :D
fridaelmlund.blogg.se

2012-08-30 @ 21:38:01
URL: http://skeckryttaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback