2012-08-29 @ 09:00:00

Ledig!

Idag är det minsann inget jobb på schemat inte, vilket innebär min första sovmorgon på ett tag! Tydligen var jag tvungen att få ledigt idag då jag annars jobbat för många dagar i sträck. Haha
Förstår att regeln/lagen/vad-det-nu-är finns där av en anledning men jag hade gärna jobbat idag också ska jag säga er. Trivs bra på jobb, och sen är det inte fel att tjäna lite pengar!
 
Idag blir det i alla fall säsongens första hoppträning! Blezter var väldigt fin igår, vilket kändes hur skönt som helst. Han har gått lite mindre när jag varit sjuk och i söndags tyckte jag att han inte gick helt hundra i traven, vilket jag såklart blev rätt rejält orolig över. Han hade varken sår, ömhet, värme eller svullnad i något ben så jag var minst sagt konfunderad. Tog en lång skrittrunda i måndags och igår kändes han som sagt väldigt fin! Det blev ett pass i ridhuset med dressyrsadeln och tränade galoppfattningar, till slut kom till och med högergaloppen på rakt spår superfint!
 
Det hade varit roligt att åka ut på någon dressyrtävling i år, dock är jag tveksam till att vi kan det. Det har precis börjat fungera med att lägga ner honom (även om vi inte är helt framme än) och han är inte stark nog att avspänt komma upp i formen under ett helt program, så det får nog vänta lite. Ska i alla fall bli kul att rulla ut på dressyrtävlingar så småningom och dansa fram med min vackra springare!
 
Hur som helst så är jag ordentligt taggad till ikväll! :D
 

Kommentarer
Postat av: Hanna - Foto & hästblogg

Hoppas allt går bra med hoppträningen ikväll! :)

2012-08-29 @ 11:14:50
URL: http://polarskens.blogg.se
Postat av: Louice Råå

Vart jobbar du? :)

Svar: Djursjukhuset i Helsingborg :)
fridaelmlund.blogg.se

2012-08-29 @ 16:53:49
URL: http://othello.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback