2012-08-29 @ 13:00:00

Nya tyglar

Efter jobbet igår tog jag en snabbis in till Hööks för att köpa ett par nya tyglar. De enda bruna jag har är i stl cob och egentligen för korta att ha på Blezter, men det har fått gå ändå. Har inte direkt gått någon nöd på honom om man säger så, men ett par full skulle absolut inte sitta fel.
 
Ville ha fatt i ett par lädertyglar (och i värsta fall vävribb), absolut inte gummi eller konstläder. Svårigheten låg i att hitta ett par i rätt nyans, med inåtvända spännen (alt bronsfärgade och rundade) och i rätt modell. Just nyansen ställde till det väldigt och jag hittade faktiskt inte ett par som jag kan tro stämmer med Dyon-tränset, men dessa får helt enkelt duga tills jag hittat några bättre.
 
Kanske inte den finaste läderkvalitén som finns, men de var förvånandsvärt mjuka och följsamma. Verkade ligga bra i handen också, återstår dock att se hur de fungerar i arbete :)

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Stübben har vad jag vet stort urval av bruna nyanser, superkvalitet!

Svar: Får kolla vad de har, tack för tipset! :)
fridaelmlund.blogg.se

2012-08-29 @ 13:56:10
Postat av: kim

Gillar hööks just för att lädret är så mjukt. :)

2012-09-13 @ 09:57:19
URL: http://justkim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback