2012-08-16 @ 22:41:55

Torsdag

Jisses vad slut jag är i kroppen! Har legat med feberfrossa så gott som hela natten, jobbat och sen hoppat Blezter. Som grädde på moset har det varit extremt varmt idag, såhär lagom till att sommaren börjar ta slut liksom. Wie!
Ännu mera jobb väntar i morgon och i helgen har jag bla helgen i stallet.
 
Hoppningen idag gick stundvis bra. Jag la hinderna lågt men slängde istället in en vattenmatta för att se vad han tyckte om det, han har trots allt inte hoppat det på ett tag. Men där var det ingen reaktion, förutom överdriven glädje och full rulle. Provade även på att hoppa kombination, dock tog han det som studs, och detta fastän jag hade runt 7,5 m emellan a och b. Tidigare har han blivit lite osäker när där kommit ett hinder så snabbt efter och antingen brutit ut eller hoppat spänt. Johan har hjälp massa med detta och sist vi hoppade det var det utan minsta lilla problem men idag var det lite svårt igen, fast tvärtom då. Idag tog han som sagt det som studs, och jag hade inte mycket att säga till om. Till slut fick jag honom att hoppa det med ett galoppsprång emellan, men lätt var det inte vill jag lova.
I övrigt var han fruktansvärt fin idag, känns verkligen som om han börjat släppa nu :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback