2012-07-31 @ 16:00:00

Alla sätt är bra, utom de dåliga

Hur mycket jag än älskar mitt the Difference har jag dagar då jag mer än gärna skulle dra all världens förbannelse över det. Ett av problemen har legat i att jag inte kunnat rida med hack, och eftersom jag inte gärna velat rida med vanligt träns har hacket fått ligga en del på hyllan. Dels trivs han förmodligen inte med trycket ett vanligt träns ger i nacken, och att då öka trycket med ett hävstångsbett känns inte som någon höjdaridé.
 
Igår lyckades jag dock fixa det, även om det kanske inte var den snyggaste lösningen. En snurr på sidostyckena och sen att spänna dessa i det översta hålet gjorde tränset användbart med ett hack, wie! Kan även meddela att tränset satt där det skulle under gårdagens pass, var lite rädd att hacket skulle "dra" fram det, men icke!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Varför köper du inte bara kortare sidostycken? hahah ;)

Svar: Ville först kolla om det gick att ha hack på tränset, sen är det inte det lättaste att hitta matchande sidostycken till ett bra pris. Men det funkade detta med ;) haha
fridaelmlund.blogg.se

2012-07-31 @ 18:12:07
Postat av: Carro

Varför har du hack på honom? :O

Svar: Är bra att avlasta munnen ibland, och jag tycker att ett ponnyhack då är det bästa alternativet :)
fridaelmlund.blogg.se

2012-08-01 @ 14:29:42
URL: http://lillharald.blogg.se
Postat av: Carro

okej. förstår ej varför man vill sätta ett så starkt bett på en unghäst som är rätt lugnt men okej du har säkert rätt. :)

Svar: Ett ponnyhack är det mildaste bettlösa man kan använda, så speciellt starkt är det inte. Hacket används inte för att han är stark eller liknande, utan för att han ska få vila munnen lite emellanåt. Är superviktigt att variera betslingen på hästarna för att munnen ska hålla sig fin, den är trots allt inte gjord för att ha ett bett - hur mjuk handen än är. Sen huruvida han är pigg eller inte vet du inte mycket om, och hans ålder spelar verkligen ingen roll i frågan :)
fridaelmlund.blogg.se

2012-08-03 @ 21:01:01
URL: http://lillharald.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback