2012-07-18 @ 17:40:00

Dressyrsug utan dess like

Idag, just idag, är jag så enormt sugen på att komma igång med dressyren! Att hitta en grym tränare, bygga upp styrkan, utvecklas och tävla. Tror att en del av detta beror på att jag under dagen hamnat på en väldig massa fler dressyrbloggar än vanligt, och det väcker absolut motivationen. Även om hoppningen i grund och botten förmodligen ligger mig varmast om hjärtat så tycker jag det är galet roligt att rida dressyr! Anledningen till att jag lagt mer fokus på markarbete och hoppning detta året är för att det helt enkelt varit bäst så. Hoppningen har hjälpt oss hitta rytm och styrka i alla gångarter, ett större framåttänk och en ännu mer positiv inställning till arbetet. Även om hoppningen fortfarande kommer få mer energi skulle det vara kul att slänga in lite mer ren dressyr i arbetet!
 
Under de närmaste dagarna ska jag försöka checka av lite var vi ligger och om vi faktiskt kan vara redo för en tävling snart. Förhoppningsvis kan vi dra iväg om si så där 3-4 veckor :D
 
Bilderna är från i våras då vi hade ett av våra bästa dressyrpass någonsin. Jisses vad fin han var!

Kommentarer
Postat av: Linnéa ♥

Åh, är så glad att jag hittade din blogg! Super fin & gillar det du skriver, räkna med att jag kommer tillbaka c;

2012-07-18 @ 21:54:57
URL: http://thinkandsmile.blogg.se
Postat av: Linnéa ♥

Sv: Haha, jag rider istort sett alltid barbacka på henne! Har bara blivit en vana & så fick hon ett elakt skavsår av dressyrgjorden nyligen.. :c

2012-07-18 @ 22:34:36
URL: http://thinkandsmile.blogg.se
Postat av: Melina

Så fin han är! Hur hör är han? :D

2012-07-19 @ 12:53:04
URL: http://goldenhorses.blogg.se
Postat av: Frida Holgersson

Han ser jättefin ut! :) Tycker han har en så härlig färg, nästan lite bjönliknande med den ljusa mulen!

Hittade hit ganska nyligen, men det är verkligen en blogg jag vill fortsätta att följa för oj(!), vad bra den är!

2012-07-19 @ 13:25:15
URL: http://ryttarefrida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback