2012-07-30 @ 09:00:00

Följeslagare

Jag har aldrig varit den som jämt och ständigt springer in och ut ur hagen för att ge godis eller klappa lite på hästen, något jag har med mig från ridskoletiden. Då fick vi lära oss att hästen är ledig när den går i hagen och inte fick störas i onödan, vilket jag tycker är super. De behöver lugn och ledig tid, speciellt om de går på ridskola.
 
Nu är inte riktigt detta anledningen till att jag inte vistas så mycket i Blezters hage, utan mer det faktum att jag har svårt att bli av med honom. Går jag in i hagen för att hälsa följer han mig som en svans vart jag än går och jag har otroligt svårt att lämna kvar honom där ute, för den blicken han ger mig är inte nådig kan jag lova. Mästerkatten i stövlar ligger i underläge, utan tvekan. Haha
Sitter däremot gärna i boxen eller nere på gräsbanan och myser med honom, galet hög mysfaktor!
 
Här har jag försökt "bli av med" honom i någon minut, men det slutar alltid med att jag står och klappar om honom, pussar mule och gör ungefär allt annat än att lämna honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback