2012-07-18 @ 11:14:52

Havrefritt sa de...

Under Falsterbo Horse Show samlade jag på mig en del prover på olika foder, tanken är att se vad som fungerar bäst på Blezter och sen helt enkelt använda det som komplement. Jag ska fortsätta ge honom vetekli men vill ha ytterliga något som ger det där lilla extra, samtidigt får han absolut inte gå på havre eller något annat högenergifoder. Det är där det blir lite kruxigt. Bad därför om havrefria prover och trodde också jag fick sådana, men icke. Tyvärr upptäckte jag inte detta förrän jag kom hem.
 
På framsidan av KRAFFT Groov Sensitive står det klart och tydligt "Havrefritt", men när jag vänder på paketet för att läsa i innehållsförteckningen står havrekli som första ingrediens. För mig spelar det ingen roll om det bara är skalet som finns i fodret, för säger man klart och tydligt att där absolut inte får vara någon havre i, då ska där min själ inte heller vara någon i fodret de ger mig. Falsk marknadsföring, helt klart. Nej, fy vad arg jag blir! De har verkligen ingen aning om vilka problem havre skapar för honom, och jo, det är en stor grej. Det är en fruktansvärt stor grej för mig. Tänker skicka iväg ett mail och fråga lite om hur tanken med detta var...
 
Fodret från Pavo ska också vara havrefritt (tom garanterat havrefritt), trots det tyckte jag mig skymta ett och annat havrekorn i blandningen... Är dock inte helt säker, men nära inpå.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Borde man inte kunna anmälda dem för felaktig annonsering typ när det står havrefritt stort på framsidan och sedan är havre i den enligt innehållsförteckningen?
Håller med om att det är väldigt felaktigt, känns inte precis oväntat ifrån Krafft tyvärr väll...

2012-07-19 @ 16:38:01
URL: http://jenny-mino.blogspot.se/
Postat av: Pernilla

Min häst hemma klarar inte havre men han åt denna från Krafft, Dock innehåller inte havrekli det som hästarna inte "tåler" så problemet löst :))

2012-07-20 @ 13:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback