2012-07-14 @ 12:00:00

Min mest betydelsefulla rosett

Alla rosetterna på väggen bär på en speciell historia, vissa mer betydelsefulla än andra. En symboliserar min första CR, en annan den första placeringen. En tredje symboliserar slutet på en tuff period, en fjärde vikten av ett hårt kämpande lag. Alla betyder något speciellt för mig och det är förmodligen därför jag har svårt att peka på den mest speciella av de alla. Men, efter en del funderande kom jag fram till det rätta svaret: min och Daffans andraplacering i dressyr-KM 2007.
 
 
- Jag var 14 år och hade aldrig satt min fot på en dressyrbana, troligtvis var detta även något nytt för Daffan. Jag inledde det första programmet, LC:2, med en felridning. Fortsatte därefter med vingliga övergångar och avslutade det hela med en långsida i "något för snabb galopp" då Daffan lyckades skrämma slag på sig själv. Inte en endaste gång under programmen gick hon i form, inte heller satt jag speciellt snyggt. Men, när jag red ut från banan kände jag mig glad. Stolt! Jag var så otroligt stolt över den resa vi gjort tillsammans och vad jag och min bästa vän nyss presterat inne på banan. Vi gjorde vårt bästa, och ja, jag var så fruktansvärt stolt.

Kommentarer
Postat av: Lisa Gustafsson

"Men, när jag red ut från banan kände jag mig glad. Stolt! Jag var så otroligt stolt över den resa vi gjort tillsammans och vad jag och min bästa vän nyss presterat inne på banan. Vi gjorde vårt bästa, och ja, jag var så fruktansvärt stolt."

Denna beskrivningen tycker jag är så underbar o en känsla jag känner igen!
Mitt bästa minne av en rosett är en 2:e plac jag tog med min ponny i LA hoppning, kommer inte riktigt ihåg om det var den första placeringen i LA. Men jag var så lycklig och stolt över mig själv och min ponny när jag red ut från banan så att jag fick en tår i ögat eftersom det bubblade av så mkt känslor inom mig. Belöningen blev sedan en 2:plats.
Men känslan från den dagen finns fortfarande kvar inom mig trotts att det var många, många år sedan.

2012-07-15 @ 17:38:51
Postat av: carolina - Beridare på stall Assla

Naw vad fins skrivit!

2012-07-16 @ 10:02:41
URL: http://asslatjejerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback