2012-07-12 @ 11:44:00

Ordning och reda

 
Som jag nämnt tidigare är jag väldigt noga med att ha det ordentligt uppstädat i stallet, åtminstone i vanliga fall. Under hela våren har min sadelkammare pendlat mellan ett pedantiskt skött skyltfönster och ett slagfält från första världskriget, tyvärr har det allt som oftast lutat åt det sistnämnda.
 
Hur som helst, för mig är det viktigt att ha ordning och reda kring hästarna. Inga ospända trådar som hänger mellan hagarna, grepar i stallgången eller kvarglömda sömmar efter skoning. Lyckligtvis står jag i ett stall där det allt som oftast råder ordning och reda! Visst att folk glömmer saker i bland, men i det stora hela är där väldigt uppstädat och fint.
 
 
Matburkarna som inte används står alltid på hyllorna ute i logen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback