2012-07-24 @ 15:00:00

Pass på gräsbanan

Idag tog jag och Blezter oss ett pass nere på gräsbanan där fokus som vanligt låg på att få honom avslappnad, främst i vänstervarvet. Han har fått gå i skogen och göra av med lite energi sedan jag kom hem från Falsterbo och vi kändes faktiskt båda lite ringrostiga på banan. Försöker verkligen att få igenom honom i väntervarvet, och även om det går framåt, når jag inte ända fram. Till viss del hjälper det att jobba honom utåtställd i vänstergaloppen, men inte på långa vägar så mycket som jag skulle vilja att det gjorde.
 
Har verkligen kämpat ihjäl mig för att fixa detta med spänningarna och även om jag är glad att de inte beror på min ridning, så blir det så himla mycket svårare att fixa. Hade det berott på mig hade det "bara" varit att ändra min ridning, men när hästen själv skapar spänningar av att bara stå rakt upp och ner, det är då det blir svårt. Antar att det bara är att kämpa vidare, så småningom släpper det väl. Vi har trots allt kommit en bit på vägen!
 
Fler bilder kommer!

Kommentarer
Postat av: Frida Holgersson

Jag kan rekommendera att ta hjälp av en kiropraktor! :) Har hjälpt mig mycket när min häst har fått spänningar. Vissa grejer går helt enkelt inte att rida bort.

2012-07-26 @ 11:47:20
URL: http://ryttarefrida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback