2012-07-01 @ 14:06:00

Resultat Åsbo RF 30/6

Gårdagens tävling gick väldigt bra, trots några små missar. Under både framridning och framhoppning var han väldigt lugn och samlad samtidigt som han hade mycket energi och bjudning. Härligt!
Var lite trångt på framhoppningen med många busiga unghästar och han blev då lite spänd, speciellt när vi "mötte" hästar som hoppade. Trots det fick vi bara till bra språng och jag gick in på banan med en bra känsla!
 
90 cm - 8 fel
Visade runt banan Johan-style före start vilket jag tror var en väldigt bra metod, för Blezter tittade inte på ett endaste hinder under ritten. De två första sprången är jag verkligen nöjd med, det tredje var jag tvungen att länga en del för att räcka över. Något hände med min tumme i språnget (knakade väldigt högt och när jag tittade ner stod den rakt upp och bara skakade...) och jag kom då lite ur balans. Kom därför lite nära på nästa hinder och Blezter lyfte inte ordentligt på benen. Flöt på bra fram till sista hindert där vi kom in i fel galopp och han inte riktigt orkade över. Just detta med att jag inte bröt av och fattade rätt galopp grämer jag mig något enormt över men jag lämnade helt enkelt detta till Blezter att reda ut. Genom hela svängen gav jag honom hintar om att det skulle vara en bra idé att byta galopp men de gick inte fram helt och hållet haha. Jag hjälper honom alltid så himla mycket och Johan är på mig om att jag måste låta honom reda ut sin egen röra, komma lite fel och lösa situationen. Tyvärr var det sista hindert så jag vet inte riktigt hur mycket han lärde sig av det hela, men förhoppningsvis något.
 
Hur som helst, jag är mycket nöjd med honom! :D
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa Gustafsson

Jag tyckte rundan så mkt trevlig ut! Fint tempo och rytm hela vägen, tror att den felfria rundan ligger och lurar runt hörnet!

Svar: Tack så mycket Lisa! :D
fridaelmlund.blogg.se

2012-07-01 @ 16:30:28
Postat av: Alexandra Jeppsson

SKITFINA!

2012-07-01 @ 18:52:00
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/
Postat av: Malou Kastman

Superfint! :D

2012-07-02 @ 13:35:09
URL: http://maloukastman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback