2012-06-21 @ 09:00:00

Solbrända mular?

Även om sommaren är härlig på många sätt och vis så finns det en del nackdelar. Diverse insektsbett och sönderbrända mular ligger för min del överst på listan över sommarens plågor. Båda är svåra att förhindra, inte minst det sistnämnda.
 
Daffan brände mulen varje sommar, hur och vad jag än gjorde för att förhindra det. Ofta smörjde jag mulen med Helosan Sol upp mot 2 gånger per dag, ändå var den blossande röd. Ett år började jag smörja den redan i april månad för att sedan fortsätta fram till någon gång i september. Även om det inte hjälpte särskilt mycket gjorde jag åtminstone vad jag kunde.
På så gott alla hästar utom just Daffan tycker jag att Helosan Sol har fungerat rätt bra! Har man däremot en häst som är svår att smörja kan en flughuva med "noslapp" fungera bra som solskydd!
 
Är mycket tacksam över att Blezter har en mörk mule!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback