2012-06-02 @ 22:30:51

Fina häst!

Idag var Blezter något så otroligt fin så ni anar inte! Redan i början la jag mycket fokus på tempoväxlingar och halvhalter i alla gångarterna, när det fungerade fint gick jag vidare till tempoväxlingar mellan olika gångarter, mestadels mellan trav och galopp. Där fick jag minsann ta i ordentligt med mina klena magmuskler (och något starkare lår), men jäklar vad bra det gick! Vi behöver båda mer styrka, men det känns som att vi har kommit en bra bit på vägen. Han lossnade även fint i högergaloppen, riktigt härligt!

Jag hade sporrar på mig idag, dels för att se hur han reagerade på dem och dels för att få det där lilla extra att "ta till" när han börjar bli trött och inte svarar helt hundra framåt. Fungerade superbra och jag ska ta och klicka hem ett par nya och bättre/mildare ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback