2012-06-24 @ 09:00:00

Knoppar

Välgjorda knoppar på hopptävling är något av det snyggaste jag vet! Är manen i lagom längd och välvårdad kan den även vara snygg som utsläppt, men knoppade manar ligger mig absolut varmt om hjärtat.
 
Av en rad olika anledningar har jag inte knoppat speciellt mycket i mitt tidigare tävlingsliv, inte heller är flätning i allmänhet min starka sida. Men, på något konstigt sätt, har jag ändå lyckats lära mig knoppa relativt snabbt och bra. Tyvärr var det ett tag sedan jag gjorde några knoppar alls, drygt 9 månader för att vara exakt, och det känns som om det kan vara dags att börja få in känslan igen. Alltså kommer det bli lite knopp-träning i veckan så vi kan vara ordentligt snygga på lördagens lokala start! :D
 
Bilden är från ett träningstillfälle förra sommaren, alltså åkte vi inte på tävling med skitig häst ;)

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Det är en fördel om hästen har någon man när man ska knoppa.. :( Jag funderar ärligt på att fläta in extra hår i Cabis man om det ska bli några knoppar för hans del

2012-06-24 @ 12:27:12
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Sara Carlsson

Det är en fördel om hästen har någon man när man ska knoppa.. :( Jag funderar ärligt på att fläta in extra hår i Cabis man om det ska bli några knoppar för hans del

2012-06-24 @ 12:27:19
URL: http://carlssonpataket.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback