2012-06-19 @ 15:46:06

Produktrecension; Stübben Soft Touch

För ett par veckor sedan beställde jag hem ett par Stübben Soft Touch. Tanken var att använda dem på träning och tävling för att få fram "det lilla extra" när det behövdes. Anledningen till att jag valde just dessa är att de liggande trissorna är mer skonsamma mot hästen än en "fast" sporre.

Sporrarna sitter väldigt bra på alla mina skor och stövlar, och än så länge har de inte glidit något när jag lagt till skänkeln. Bekväma att ha på och fungerar bra på Blezter. Har aldrig märkt av att han blivit speciellt irriterad eller fightats mot sporren.
Hällorna man fäster sporremmen i var kanske något smalare än normen, men å andra sidan var mina gamla remmar något bredare. För att komma till med sporren måste man vinkla ut foten något, vilket har både sina för- och nackdelar.

Sammanfattning: Mycket nöjd! Ges 4,5 av 5 toasters!

Inköpta på Cheval Ridsport för 377:-



Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag har alltid varit tveksam mot sporrar. Inte stått och skällt ut dem som använt dem... men varit fundersam. Kan man inte få hästen att gå lika bra utan liksom? Vad hjälper dem till? Kanske man själv skulle testa det någon gång? Kanske inte? Förvirrande.

2012-06-20 @ 01:08:48
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback