2012-06-10 @ 22:05:32

Galoppombyten

Galoppjobb har legat som prio ett på den senaste tiden, och jag känner verkligen att det börjar ge resultat! Idag gick vi ett steg längre i arbetet, nämligen galoppombyten! Jag la fram en bom som vi bytade över och på det stora hela är jag mycket nöjd med honom. Han fixade höger->vänster fruktansvärt fint, dock var det lite svårare att få till vänster->höger. Tror att det beror på att han är svagare i vänster bak och då inte lika gärna lägger vikten och balansen där. Fick faktiskt stanna till och tänka igenom precis allting innan jag kom på vad jag gjorde fel. Kom fram till att jag behövde mer stöd i högertygeln och i bytet ha honom något vänsterställd för att han skulle bli "tvungen" att byta. Det kommer ta tid innan det sitter helt och hållet, men när det väl gör det kommer vi ha en så enormt stor användning av det!


Kommentarer
Postat av: Alexandra Jeppsson

SV; Kunde tänka mig det. Den hästen är grymt fin!

2012-06-11 @ 11:02:08
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback