2012-03-24 @ 13:16:50

Användandet av hjälm

Hjälmanvändandet har diskuterats mycket på den senaste tiden, och det verkar som om allt fler väljer att skippa hatten och istället sätta på den något mer skyddande hjälmen. Under världscuptävlingarna i Frankfurt i slutet av december 2011 kom Isabell Werth inridandes i en guldig hjälm från Uvex och jag tror att det därefter "lossnade" för många andra dressyrryttare.

Under gårdagen såg jag en ryttare bära hjälm, och det var Rose Mathisen. Även om jag inte var där så länge hann jag se minst tio uppsuttna ryttare och enbart en av dessa bar hjälm. Tycker det är roligt att även dressyren tar ett steg framåt i säkerhetstänket, om några år kanske det till och med används säkerhetsvästar i världscupen? Haha, nej kanske inte...


En eloge till Rose Mathisen som tog på sig hjälmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback