2012-03-08 @ 14:59:25

KONY2012 - hur trovärdigt är det?

När jag tittade på KONY2012 tidigare idag blev jag väldigt tagen, precis som många andra. Någonstans i mitten av filmen började jag emellertid fundera över om allt verkligen var sant, för att i nästa stund gå in i en total tro om att de talade fullkomlig sanning - för inte kan man väl ljuga om något sånt här? Måste säga att jag skäms lite över att jag övergav min kritiska syn på det hela...

Mamma tipsade mig om en film jag tycker ni borde se innan ni överväger att stödja Invisible Children och KONY2012. Att organisationen stödjer Ugandas och Sudans arméer kan kanske ses som nödvändigt, men att undanhålla det faktum att Ugandas armé vid upprepade och bevisade tillfällen har både våldtagit och plundrat eller att Sudans armé har använt sig av barnsoldater - det känns inte vidare seriöst.

För att se KONY2012, klicka HÄR.


"The alarming truth about Kony2012" är baserad på fakta från seriösa källor, källhänvisning finns i beskrivningen.

Ursäkta för det o-hästiga inlägget, men det kändes som om jag behövde ha detta sagt. Nu är det upp till er att tro på och stödja det som känns rätt för er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback