2012-03-27 @ 11:21:00

Produktrecension; Dyon the Difference

I mitten av januari 2012 beställde jag hem ett Dyon the Difference, då i hopp om att det skulle hjälpa mig med Blezters "svårbehandlade" spänningar i nacken. Efter att ha provat allt annat (massage, stretching, spikmatta och BoT) bestämde vi oss för att det var värt ett försök.

Jag upplever att Blezter trivs väldigt bra med det
och att det har hjälpt oss väldigt mycket! Att säga att han blivit en helt annan häst är kanske att överdriva, men förändringen är verkligen stor! Han är mer harmonisk i ridningen, spänningarna är nästintill borta och han är även gladare i allmänhet. Passformen är bra, likaså kvalitén! Utseendet har jag tidigare haft lite svårt för men känner ändå att Dyon absolut har gjort det bästa utav situationen och desto mer jag använder det, desto bättre tycker jag om det.

De enda nackdelarna är att det inte går att byta pannband (inga swarovski = ledsen Frida) och att nosgrimman/remmarna under ganascherna spänns ganska hårt för att hålla nackstycket på plats.

Sammanfattning: Mycket nöjd!

Tränset heter som sagt Dyon the Difference och finns att köpa i de flesta välsorterade ridsportsbutiker. Priset ligger kring 3 500:-



Kommentarer
Postat av: Tove Eriksson

Hejsan. Hur tycker du Dyon difference tränset är i storleken? Hört rykten om att vissa tycker det är något stort. Hur upplever du det? Mvh Tove

2012-05-19 @ 19:11:36
URL: http://ttie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback