2012-05-04 @ 15:55:32

Sadelutprovningen

Dagen blev betydligt längre än vad vi hade trott., dels på grund av en försening från deras sida men även det faktum att det var väldigt många sadlar som skulle placeras på hans rygg - 23 stycken för att vara exakt.

Det svåra med att hitta en sadel som passar oss som ekipage är våra mått. Blezter har en väldigt kort rygg med ett kort sadelläge, och jag har långa ben. Verkligen inte lätt det där! Anna lyckades ändå hitta 5 sadlar som var värda att provrida där tre var av märket Prestige, en från Pessoa och en från Tolga. Alla var väldigt bra på sitt sätt, dock fanns det en sadel som passade oss mycket bättre än alla de andra - Prestige Golden Star. Blezter rörde sig väldigt fritt, jag placerades bra och kunde snabbt hitta en naturlig balans i den. Jäklar vilken lycka det var att få sitta i den och känna att det verkligen var så rätt det någonsin kunde bli, jisses! Sadeln fick följa med hem så jag kan rida i den ett par dagar och känna att han verkligen trivs i den innan vi slår till, verkligen superbra! Ännu en sak fick följa med hem, vad får ni veta när jag fotat den :D

Bilder på allt kommer förhoppningsvis senare idag!


Blezter i väntan på att den sista sadeln (Prestige Roma) skulle hämtas ett par mil bort. Vi passade på att sticka bort till Hööks (ligger 2-3 min från Djursjukhuset) och inhandla några saker samt skaffa fram lite god mat från Donken!


Bild 1: En väldigt trött Blezter efter en massa ridningoch nya intryck. Bild 2: Blezter (omringad av några utav mina klasskompisar som agerade hjälpredor och publik) har fått syn på en hund med tratt. Jisses Amalia vilken skräck! Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback