2012-05-13 @ 13:10:00

Tankar om studenten

Det börjar märkas att studenten närmar sig och det lär bli en del pluggande de kommande veckorna. Om inte mindre än 26 dagar så har jag gått ut gymnasiet, av dessa dagar är drygt hälften vardagar - resten helgdagar. Det är verkligen helt sjukt, var tog all tiden vägen liksom? Tre år har redan gått sedan jag lämnade Forsärlan, och snart lämnar jag Ridgymnasiet med. Galet är ordet, finns inget annat...

På ett sätt ska det bli väldigt skönt att komma ifrån skolan, men samtidigt känns allt lite skrämmande. Skolan har ändå varit min "säkerhet" i 13 år, och nu försvinner den. Kvar står jag med ett avgångsbetyg, men inte mycket mer. Hur mycket av det jag fått lära mig kommer jag faktiskt få användning av i verkliga livet? Hur långt kommer mina betyg egentligen att ta mig? Vad är meningen med livet? (okej, den där sista slängde jag in bara för att haha). Det jag vill komma till är att allt detta känns väldigt skrämmande. Visst, framtiden ligger för mina fötter - men tänk om jag inte utnyttjar den på bästa sätt?



Idag har jag gjort klart 3 arbeten/uppgifter och ska senare jaga rätt på en studentklänning och ev även ett par balskor (ute i god tid som vanligt...), börjar kännas lite stressigt nu. Måste även inhandla ett par studentskor, fast där vet jag åtminstone vilka jag ska ha! Får verkligen hoppas att jag hittar något, annars får jag väl åka på flaket i ridkläder? Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback